Egzekwowanie od dewelopera naprawy usterek w kupionym mieszkaniu

Każdy deweloper, realizujący budynek mieszkalny wielorodzinny, powinien dokładać wszelkich starań, by oddane do użytku lokale mieszkalne nie posiadały żadnych wad, a nowi mieszkańcy byli zadowoleni z wprowadzenia się do nowych, świeżutkich mieszkań. Jednak nawet wybitne starania dewelopera nie są w stanie wyeliminować błędów popełnionych przy budowie, niesolidnych materiałów wykończeniowych czy braku fachowości niektórych pracowników. Tak więc odbierając mieszkanie od dewelopera lub jego przedstawiciela powinniśmy zwracać uwagę na wszelkie, nawet drobne usterki, gdyż po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego i nie zgłoszeniu od razu pewnych usterek może być trudność z udowodnieniem, że nie powstały one na skutek użytkowania danego mieszkania. Warto więc sprawdzić, czy ściany są proste, czy domykają się wszystkie okna, czy instalacja kanalizacyjna działa w należyty sposób. Jeśli okaże się, że dopiero po wprowadzeniu się stwierdzimy jakieś wady w lokalu, należy pisemnie zgłosić to do dewelopera, gdyż przez okres 3 lat od momentu oddania lokalu do użytku obowiązuje dewelopera okres tak zwanej rękojmi, a więc pewnej gwarancji, że wszystko powinno funkcjonować w naszym mieszkaniu jak należy. Tak więc starajmy się nie zwlekać z zgłoszeniem zauważonych wad, gdyż deweloper może zwlekać z ich naprawa aż do czasu zakończenia okresu rękojmi.